Zdravlje

Pokretom do zdravlja zglobova

Pokretom do zdravlja zglobova

14 prosinac 2018

Kada govorimo o oblikovanju tijela, obično govorimo o izgradnji mišića i topljenju suvišnih masti. Vrlo rijetko spominjemo jednako važan dio lokomotornog sustava, a to su kosti i zglobovi. 

Zglobovi su mehanizam koji spaja kosti te nam omogućuje kretanje. Tu su i hrskavice koje ublažavaju trenje i ligamenti koji nam omogućuju kretanje u svim smjerovima. 
Za lijepo tijelo i zdrav organizam, važno je održavanje optimalne tjelesne mase s obzirom na konstituciju svake pojedine osobe. A za funkcionalnost zglobova potrebno je paziti na njihovu opskrbu hranjivim tvarima, aktivnosti kojima ih održavamo, ali i njihovu opterećenost.

Svaki dodatni kilogram iznad optimalne vrijednosti za našu tjelesnu konstituciju ujedno je i dodatni teret za cjelokupni organizam, a prvenstveno za zglobove. Uz aktivnosti poput trčanja, skakanja, odraza, ali i pri hodanju, ti kilogrami stvaraju višestruki pritisak na zglobove i do nekoliko puta veći od same količine kilograma. 
Ako već postoji višak kilograma, potrebno je krenuti s umjerenim vježbanjem i pritom paziti koliko je opterećenje na zglobove. Dakle, višak kilograma i strah od opterećenja zglobova nikako ne znači da treba izbjegavati svaku aktivnost jer je primjerena aktivnost itekako potrebna za zdravlje naših zglobova. Upravo je pokret to što omogućuje dovod energije u hrskavično tkivo zglobova. Primjerice, za obnavljanje sinovijalne tekućine koja se nalazi u zglobovima i podmazuje ih, potrebna je upravo fizička aktivnost. Obično su to odmjereni, kružni pokreti koji potiču njezino izlučivanje i tako pokretom zapravo podmazujemo zglobove. 

Pravilno držanje i pokreti tijekom vježbi, a potom i umjereno povećanje opterećenja, s vremenom će dovesti do obnavljanja zglobova. U obzir treba uzeti težinu vježbača, zdravstveno stanje i eventualna zdravstvena ograničenja te prakticirati vježbe primjerene dobi i kondiciji. 
Važna je i adekvatna oprema kojom se služimo. Danas svaka trgovina sportske opreme ima klasificiranu opremu prema načinu upotrebe. Time nam je olakšan odabir adekvatne obuće i odjeće te rekvizita potrebnih za određeni tip vježbanja. Obuća za hodanje, planinarenje ili trčanje nikako nije ista, a današnja tehnologija je omogućila izradu obuće namijenjenu različitim aktivnostima.

Također, prehrana je nezaobilazni faktor u održanju zdravlja zglobova. Opće je poznato da nam je neophodan kalcij za zdravlje kostiju pa tako i zglobova, ali i noktiju i zubi. U hrani se nalazi u mnoštvu namirnica poput mliječnih proizvoda, zelenog lisnatog povrća, soje, badema, naranči, zobenih pahuljica, sezamu, bijelom grahu, brokuli, suncokretu, a njegovu apsorpciju potpomaže vitamin D kojeg dobivamo izlažući se suncu. Uz adekvatan unos proteina, zdravlje zglobova je zajamčeno. 
Važno je imati na umu jednostavan naputak: Tijelo je potrebno koristiti. Kako s mišićima, ista je stvar i sa zglobovima. Za njihovo zdravlje i funkcionalnost potrebna je energija iz hrane te pokret. Zglobove je neophodno koristiti kako bi zadržali svoju funkciju. 

 

 

Ako uzmemo u obzir da se tijelo čovjeka ovisno o njegovoj dobi sastoji od 206 pa do preko 300 kostiju koje se iznova izgrađuju i kroz život nadograđuju te da ih podržava 230 zglobova, više je nego jasna njihova važnost. Zglobovi nam omogućuju kretanje i u tu svrhu ih imamo. 
Opterećenje zglobova te njihove bolesti sve su češće. Osim evolucijskih posljedica, mnogo smo izloženiji negativnim utjecajima iz okoliša, a hrana kojom opskrbljujemo svoj organizam često je nedostatna za održavanje zdravlja i svih njegovih funkcija. Danas jako puno sjedimo, sve više radnih mjesta to zahtijeva, a nepravilno držanje, dugotrajan boravak u zatvorenim prostorima bez svježeg zraka i sunčeva svjetla iscrpljuje organizam. Kada imamo priliku barem rekreativno biti tjelesno aktivni, zbog umora i iscrpljenosti skloni smo je izbjegavati. 

Sve više je i mladih ljudi koji se žale na bolove u leđima, pod lopaticama, u križima, na utrnulost ruku i slabu cirkulaciju nogu. Jedini način da se tome doskoči jest tjelesna aktivnost. Naše tijelo nije osmišljeno za sjedenje i mirovanje. Najmanje ga opterećuje ležeći položaj i koristimo ga za nužno potrebni odmor. No, također, priroda ga je stvorila kao stroj predviđen za kretanje te je hodanje, trčanje, općenito pokret s primjerenim opterećenjem ono što je od neporecive važnosti za naše zglobove i organizam u cijelosti. 
Ako smo spremni uložiti svoje resurse, trud, znoj, novac i vrijeme u svoje mišiće, moramo biti spremni obratiti pozornost i na ono što pridonosi zdravlju naših zglobova. 

Postoje izvrsni proizvodi koji uvelike mogu pridonijeti zdravlju naših zglobova, jedan od njih je Elasti Joint s dodatkom ekstrakta biljke Boswellia serrata poznate u indijskoj tradicionalnoj medicini. Ona djeluje protiv oticanja i upala zglobova te Elasti Joint nalazi primjenu u mnogobrojnim medicinskim oboljenjima od osteoartritisa, artroze, upale i otečenih zglobova, kod sportskih ozljeda, jačanja vezivnog tkiva. Također ga se koristi i s preventivnim djelovanjem pred naporne treninge jer omogućuje pokretljivost i obnavljanje tkiva, izmjenu tvari te organizmu daje energiju. Koristi se do dvije mjerice dnevno umiješanih u 2 dl vode sobne temperature, s time da jedna mjerica sadrži 12,5 grama. Niskokaloričan je, prepun vitamina C, glukozamin i kondroitin sulfata, kolagena te MSM-a.  

Spomenuti glukozamin sulfat važan je sastojak za održanje vezivnog tkiva. Proizvodi ga ljudski organizam u svrhu hranjenja hrskavice i stvaranja tekućina koje podmazuju zglobove. Također omogućuje apsorpciju sumpora u hrskavicu, kao što je MSM prah koji koristimo u tu svrhu. Potrebno ga je uzimati u dozi od 1500 mg dnevno i nakon mjesec dana se već primijete rezultati. Smanjeni unos kondroitina utječe na razvoj osteoartritisa te otvara prostor raznim mehaničkim ozljedama, a potrebno ga je uzimati u dozi od 800 do 1200 mg dnevno. 

Potrebno je odvažiti se i prionuti vježbanju te birati namirnice koje unosimo u svoj organizam. Svaki pokret koji činimo, činimo za svoje zdravlje. A zdravlje je temelj uspješnog života i zadovoljstva svakog pojedinca. 

Biti fizički aktivan je vrlo jednostavno. Umjesto korištenja automobila za kratke relacije jednostavno možemo hodati. Već pri hodanju činimo pokrete koji nam pridonose zdravlju, udišemo više zraka, držimo tijelo u pokretu. Vožnja biciklom na sreću postaje sve popularnija i mnogi ljudi zamjenjuju vožnju automobilom vožnjom biciklom. Organiziraju se i grupna vježbanja, a višak kilograma je označen kao nepoželjan te je razjašnjeno da predstavlja izravnu ugrozu za zdravlje čovjeka. Sve smo svjesniji potrebe za kretanjem i vježbanjem, kao i da bolesti zglobova sve više pogađaju mlade osobe. 

Zglobovima treba pridati potrebnu pažnju jer sve što činimo omogućuju nam oni. Svaki naš pokret, od sprinteva, dizanja utega i postizanja vrhunskih sportskih rezultata pa do tipkanja na tipkovnici, omogućen je zahvaljujući zglobovima. Osobito zbog sjedilačkog načina života, neophodno je biti fizički aktivan u svakoj prilici. Vježbe istezanja, aerobne i kardio vježbe pomažu nam pri održavanju zdravlja. Vježbu je potrebno shvatiti kao ulaganje u zdravlje, produljenje životnog vijeka, održavanje mladolikog izgleda. Adekvatna prehrana uz fizičku aktivnost zalog su za nadolazeće godine svakog pojedinca. 

Autor: Helena Milardović

WEB SHOP

Vrhunski i kvalitetni danski Bodylab dodaci prehrani; proteinella, bodylab, bodylab whey 100, bodylab bcaa, bodylab kreatin, bodylab zero topping, kikiriki čokolada crunch, bodylab kazein, bodylab bodymin, bodylab omega 3, vitamini

Izdvojeni proizvodi

Alkal prah

Alkal prah

375 kn

Kupujte s povjerenjem

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija