Zdravlje

Inzulinska rezistencija – inzulin, test, simptomi, prehrana, liječenje

Inzulinska rezistencija – inzulin, test, simptomi, prehrana, liječenje

01 srpanj 2015

Inzulinska rezistencija ( otpornost na inzulin) uzrokuje pretilost, bolesti srca, sindrom policističnih jajnika i ubrzano starenje. Ona također povećava rizik od raka, Alzheimerove bolesti, simptoma menopauze i osteoporoze.

 

Kako bi jedan mali hormon mogao uzrokovati sve to? Što je inzulin?

 

Inzulin je anabolički hormon, koji se nalazi u svim oblicima animalnog života.

Glavna funkcija inzulina je da stimulira stanice za pohranjivanje hranjivih tvari. To je bilo važno u dobu kada je glad bila realna stvarnost za naše pretke. U našem modernom dobu koje je bogato hranom , stalna “pohrana hranjivih tvari" nije nešto što želimo poticati  u našim tijelima.

 

Hormon starenja

 

Inzulin čini više od pohrane hranjivih tvari. Pokazano je da on ograničava i vijek trajanja stanice. Drugim riječima, to je kemijski signal koji određuje da je stanica živjela dovoljno dugo i da joj je vrijeme da umre. Tako, inzulin se može shvatiti kao hormon koji potiče starenje. Dakako, kod ljudi, višak inzulina ubrzava brzinu starenja.

Inzulin zvuči loše, i da, previše inzulina je štetno, ali ne zaboravite da je on također jako bitan za život. Bez inzulina, naše stanice ne bi mogle koristiti hranu za energiju. Prije izuma injekcijskog inzulina, dijabetes je bio bolest opasna po život.

 

Što je inzulinska rezistencija?

 

Pod normalnim okolnostima, inzulin je strogo kontroliran od strane prirodnog homeostatskog mehanizma. Svaki put kad jedete, i svaki put kad ugljikohidrati uđu u vaš krvotok, vaša gušterača oslobađa inzulin. Vaši inzulinski receptori, koji se nalaze na svakoj stanici, potom odgovaraju na hormone. Vaše stanice uzimaju ugljikohidrate i druge hranjive tvari, što rezultira padom šećera u krvi. Ova informacija se onda vraća u vaš mozak i vaša gušterača smanjuje proizvodnju inzulina.

Problem počinje kada tkivo ne reagira na inzulin. Kada se to dogodi, šećer u krvi ostaje visok unatoč prisutnosti inzulina, a tijelo nema drugog izbora nego da otpusti još više inzulina. Ovo postaje začarani krug, jer prisutnost inzulina zapravo čini tkivo sve otpornijem na njega.

Ovo je način na koji izloženost inzulinu određuje stopu starenja: sa svakim otpuštanjem inzulina, stanične membrane postaju otpornije na inzulin.Postupno povećanje koncentracije inzulina tijekom vremena je normalno, ali sadašnja epidemija jake inzulinske rezistencije je moderna pojava.

Ovo može biti uzrok mnogih vaših zdravstvenih problema. Kada vaše tijelo postane otporno na inzulin, ono ne može ispravno metabolizirati ugljikohidrate. Ako se ova otpornost ne liječi, ona dovodi do dijabetesa tipa 2.

 

Jeste li sigurni da nemate inzulinsku rezistenciju?

 

Inzulinska rezistencija je jako ozbiljno zdravstveno stanje, a ipak može ostati potpuno izvan radara vašeg liječnika.

Zapitajte se ovo vrlo važno pitanje: "Jeste li vi u preddijabetičkom stanju?" Ovdje su neki znakovi upozorenja na koje trebate paziti kada analizirate nalaze krvi:

  • glukoza veća od 5,0 mmol / L (službeni referentni raspon je 3,5-6,0)
  • povišeni trigliceridi i loš kolesterol (LDL)
  • povišen ALT u testu funkcije jetre
  • opseg struka veći od 80 cm za žene i 90 cm za muškarce
  • visoki krvni tlak

Konačna patologija testa za rezistenciju na inzulin je test tolerancije na glukozu (GTT) s inzulinom

 

Inzulinska rezistencija prirodno liječenje

 

Dobra vijest je da se inzulinska rezistencija može liječiti putem prehrane i načina života.

 

Detoksikacija

Pomozite svom tijelu da ukloni pohranjene ostatke toksina, cigaretnog dima i herbicida.

 

Povremeni post.

Istraživanja su pokazala da povremeni post poboljšava osjetljivost na inzulin. Kada su sudionici istraživanja preskočili večeru, njihov inzulin u stanju gladovanja se poboljšao, a imali su i manje upalne markere na testovima krvi.

 

Smanjite ugljikohidrate

Tijekom prvih nekoliko mjeseci liječenja, vaš unos ugljikohidrata bi trebao biti manji od 50 grama dnevno. Uz prehranu/dijetu ( možete probati ketogenu dijetu) koja se sastoji od mesa i povrća, to nije teško, a unos ugljikohidrata će biti minimalan. Usporedite to s porcijom tjestenine, koja sadrži više od 40 grama ugljikohidrata ili s rafiniranim šećerom, najgorim ugljikohidratom. Limenka bezalkoholnog gaziranog pića sadrži najmanje 40 grama ugljikohidrata. Ako ste ovisni o slatkom okusu, probajte biljne zaslađivače, koji imaju dodatnu korist poboljšanja osjetljivosti na inzulin.

 

Eliminirajte rafinirani šećer iz svoje prehrane

Šećer je najgora vrsta ugljikohidrata.

 

Redovito jedite proteine

Protein obuzdava oslobađanje inzulina i potiče proizvodnju hormona glukagona, koji se „suprotstavlja“ inzulinu. Dobri izvori su: jaja, pileća prsa, janjeći kotleti (29 grama proteina), riba, whey protein..

 

Izbjegavajte trans masnoće

Eliminirajte sojino ulje, kukuruzno ulje ili bilo koje generičko "biljno ulje". Posebno loši su margarin, namazi od biljnog ulja i duboko pržena hrana. Jedite samo masti koje postoje u prirodi, kao što su maslac, avokado, maslinovo ulje, kokosovo mlijeko, meso, ribu, orašaste plodove i sjemenke

 

Vježbajte

Trening snage dramatično poboljšava osjetljivost na inzulin. Kad mišići povećaju svoju potrošnju energije, oni ponovno uče kako da koriste ugljikohidrate umjesto da ih pohrane. Gubitak težine se događa ne samo zbog gubitka kalorija, nego i zbog promjena u metabolizmu. Vježba je također učinkovita za ublažavanje stresa, čestog uzroka upala i otpornosti na inzulin.

 

Izbjegavajte pšenicu

Gluten stvara upale i ometa receptore inzulina, čime se pogoršava inzulinska rezistencija. Izbjegavajte kruh, tjestenine, žitarice i kekse koji sadrže brašno. Ako već jedete brašno, onda odaberite brašno napravljeno od badema, kokosa, zobi, ječma ili raži.

 

Mediteranska prehrana

Novo dijagnosticirani dijabetes može smanjiti potrebu za lijekovima ako slijedite mediteransku prehranu. Samo 44% bolesnika na mediteranskoj prehrani je zahtijevalo lijekova za snižavanje šećera u krvi u odnosu na 70% bolesnika koji su bili na standardnoj niskomasnoj dijeti.

 

Dodaci prehrani i bilje

Krom, magnezij, selen i omega 3 masne kiseline poboljšavaju učinkovitost inzulina na staničnim membranama. B-vitamini i aminokiseline pomažu jetri pri uklanjanju toksina. Antioksidansi poput vitamina C i vitamina E će djelovati kao prirodna protuupalna sredstva. Vitamin D se također treba uzimati kao dodatak prehrani nakon što se njegov manjak utvrdi na testu krvi.

 

Popravite crijevnu floru

Prijateljske bakterije u crijevima pomažu kod mršavljenja. Promjena crijevne flore može poboljšati osjetljivost na inzulin i povoljno utjecati na promicanje mršavljenja. Na crijevnu floru negativno utječu brza hrana, antibiotici i uporaba pilula. Lactobacillus dodaci prehrani mogu biti od koristi.

WEB SHOP

Vrhunski i kvalitetni dodaci prehrani. Za narudžbe iznad 600kn besplatna dostava. Mogućnost plaćanja karticama, internet bankarstvom-bankovnom doznakom ( uplatnicom) i pouzećem

Izdvojeni proizvodi

Kupujte s povjerenjem

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija