Trening

Utjecaj večernjeg trčanja na spavanje

Utjecaj večernjeg trčanja na spavanje

08 svibanj 2019

Trčanje je sport koji ima sve više poklonika. Slobodno možemo reći da je to aktivnost koja se omasovila do mjere da možemo govoriti o trkačkom pokretu. 

U nedostatku vremena koje moderni način života nameće, trčanje se u moru sportskih aktivnosti nametnulo kao jedan od najpoželjnijih načina održavanja forme. Tome u prilog svakako ide što se trčanjem možemo baviti u bilo koje vrijeme te ga prilagoditi svojim dnevnim obvezama. 

Nova lica u trčanju ističu istu ideju: „Trčati može svatko; trčati se može svugdje i bilo kada. Jedino što ti treba su tenisice i dobra volja.“ 

Univerzalna ljepota trčanja leži u tome što se mnogi koji se nikada nisu rekreirali, odvažuju na sportsku aktivnost. To je posebno dobra vijest s obzirom na sva saznanja u posljednjih 20 godina koja govore da je fizička aktivnost prva linija obrane u prevenciji protiv dijabetesa, neuromuskularnih, neurovaskularnih i inih bolesti. 
Fizička aktivnost općenito podiže kvalitetu života. Posebice stoga što za sobom najčešće povlači i modifikaciju prehrane. 

Zdravo življenje je postalo motom zapadnog svijeta, a statistike ukazuju na to da ono nije samo parola. Dapače, društvo je sve osvještenije da su prehrana i fizička aktivnost sveti gral zdravog života. Neizostavan faktor koji bitno utječe na zdravlje jest tolerancija stresa. 

Za trčanje mnogi tvrde da je idealan „ispušni ventil“, amortizer između nagomilanih obveza nametnutih tempom svakodnevice te zadovoljstva i smirenosti na kraju dana. 
Stoga su mnogi posegnuli upravo za trčanjem kao ozbiljnoj fizičkoj aktivnosti koju se obavlja dugoročno, pristupačna je svima te vrlo brzo donosi vidljive rezultate. 
Čar trčanja je, osim što doprinosi fizičkoj spremi, u tome što razvija motivaciju, upornost i fokusiranost. Svaki trkač zna da mu trčanje jednom mjesečno neće donijeti više od izleta u prirodu. Naprotiv, neredovita fizička aktivnost ima potencijal dovesti vježbača do ozljede. 

Ova aktivnost je u vidljivom porastu te ju mnogi prakticiraju u društvu, sami, sa psom; i to u parkovima, na nasipima, po ulicama. Ovisno o afinitetima i obvezama, ljudi trče prije posla ili nakon što odrade sve dnevne zadatke, a mnogi trčanje ostavljaju za večer. 

 

 

Najnovija studija o tzv. večernjem trčanju provedena je tako da objedinjuje rezultate najvećih svjetskih medicinskih istraživačkih baza podatka kao što su PubMed, EMBASE, PsycINFO, CINAHL i Cochrane. 

Studija je usmjerena konkretno na utjecaj večernjeg trčanja na spavanje s obzirom na to da se ustalilo mišljenje da se fizičkom aktivnošću bolje baviti u ranijim satima te da ono ima negativan učinak na spavanje. 

Do sada poznate preporuke nisu išle u korist vježbanja u večernjim satima zbog mogućih štetnih učinaka na spavanje. No ova opsežna studija se pozabavila s izuzetno bitnim varijablama kao što su intenzitet vježbanja i trajanje fizičke aktivnosti. 

Učinci večernje vježbe na spavanje kod zdravih sudionika  proučeni su uključivanjem studija o procjeni spavanja nakon večernje tjelovježbe u usporedbi s kontrolnom skupinom koja nije vježbala prije spavanja kako bi se dobili objektivni rezultati.  

Rezultati pokazuju da je večernje trčanje, primjerice, povećalo latenciju brzog kretanja očiju, a smanjila je stupanj spavanja. Veća temperatura tijekom sna bila je povezana s nižom učinkovitosti sna i češćim buđenjem. No takve negativne učinke prouzročio je sam intenzitet vježbanja u odnosu na osnovnu tjelesnu aktivnost, odnosno razina tjelesnog naprezanja. 

Svi značajni učinci večernjeg treninga na san nestali su i pokazali se upravo suprotnim kada se izbjegavalo prenaprezanje i preveliko umaranje u večernjim satima. Zaključak studije je da tjelesna aktivnost prije spavanja itekako doprinosi spavanju, no usnivanje i ukupno vrijeme spavanja mogu biti narušeni nakon izrazito intenzivne vježbe koja završava unutar manje od jednog sata prije spavanja. 

Iz navedenog se može zaključiti da je trčanje zaista izvrsna aktivnost za sve zdrave osobe bez obzira u koje se doba dana izvodila. Redovito bavljenje fizičkom aktivnošću još jednom staje na stranu zdravog stila života i kvalitetnog odmora kojemu i ono doprinosi. 

Autor: Helena Milardović

WEB SHOP

Vrhunski i kvalitetni danski Bodylab dodaci prehrani; proteinella, bodylab, bodylab whey 100, bodylab bcaa, bodylab kreatin, bodylab zero topping, kikiriki čokolada crunch, bodylab kazein, bodylab bodymin, bodylab omega 3, vitamini

Izdvojeni proizvodi

Kupujte s povjerenjem

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija