Mršavljenje

Pretilost

Pretilost

09 srpanj 2017

Usprkos klišeu o veselim punašnim osobama, pretilost nije nimalo smiješna. Pretilost, koju definira indeks tjelesne mase (mjera tjelesne masnoće) 30 ili više, može dovesti do srčane bolesti, moždanog udara, visokog krvnog tlaka, dijabetesa pa čak i nekih oblika raka. Milijuni ljudi su pretili i taj broj sve više raste. Vjerojatno mislite da je odgovor jednostavan: jedite manje.

No uobičajeni način gubitka kilograma koje ljudi isprobavaju – izgladnjujući se ili pridržavajući se posljednjih „hit-dijeta“ – jednostavno nemaju učinka. Svima koji su držali neku vrstu dijete poznat je „jo – jo“ efekt povratka na staro: smršave i nakon nekog vremena vrate sve izgubljene kilograme i dobiju još koji viška. Današnji grabežljivci koji nas progone jesu proizvođači i njihovi oglašivači, gurajući nam brzu hranu i ostale prehrambene proizvode bogate kalorijama i mastima.

A mi smo lake mete jer smo „programirani“ za konzumiranje (i pohranu) masti. Ako uistinu želite uživati u tome što jedete, usredotočite se na namirnice pune okusa – i prije svega, bogate hranjivim tvarima. Mršaviti ne znači gladovati – to znači pravilno se hraniti.

 

Doručak

            Preskakanje doručka vrlo je slično preskakanju konopa: ni jedno nikamo ne vodi. Iako velik broj ljudi misli kako će smanjiti unos kalorija ako izbaci doručak, istina je upravo suprotna. Redovito doručkovanje pomaže manjem ukupnom unosu kalorija tijekom dana.

 

Cjelovite žitarice, grah, voće i ostale namirnice bogate vlaknima

Takve namirnice bogate vlaknima imaju malo kalorija, malo masti i puno volumena koji vam pruža osjećaj sitosti. Također se sporo probavljaju, što znači da Vaš šećer u krvi ostaje uravnotežen, umjesto skokovitih promjena zbog kojih začas ponovno osjećate glad. Cjelovite žitarice također pružaju hranjive tvari, kao što su magnezij i vitamin B, kojih u mnogim dijetama nema dovoljno. Odličan način na koji ćete unijeti dobru dozu vlakana jest ako Vam dan počne vlaknima bogatim žitnim pahuljicama.

 

Svježe, sirovo povrće i ostale salate

            Navalite na salatu. Zeleno lisnato i ostalo svježe povrće, kao što su mrkva, tikvice i brokula imaju vrlo malo kalorija te puno vode i sporo probavljivih vlakana pa Vam zato brže pružaju osjećaj sitosti. Zadovoljavanje apetita nije jedini razlog zašto bi se te namirnice češće trebale naći na Vašem tanjuru.

 

Orašasto voće

            Orašasto voće je hrskavo, slano – i više se ne nalazi na popisu „zabranjena voća“. Iako je masno, prema rezultatima brojnih istraživanja, orašasto voće može Vam pomoći pri mršavljenju. Vjeruje se da zdrave masti iz orašastih plodova pružaju osjećaj sitosti te da njihove bjelančevine mogu iskoristiti kalorije tijekom probave.

  • 30 grama, ili šačica orašastog voća na dan umjesto ugljikohidratima bogatih grickalica
  • Ako vas „hvata“ želja za slatkim i hrskavim, pomiješajte orašasto i suho voće kako biste dobili zdravu i slasnu hranu za grickanje.

 

Mliječni proizvodi

Mlijeko doista može pomoći u mršavljenju. Što je više kalcija u masnim stanicama, utoliko više masti one sagorijevaju. Ako Vas šalica mlijeka i ne privlači previše, probajte nešto drugo, npr. sendvič s manje masnim sirom ili jutarnju bijelu kavu s obranim mlijekom, ili zobenu kašu kuhanu s manje masnim mlijekom umjesto s vodom.

 

Jaja

Svako jutro jedno jaje...U jednom jajetu nalazi se 6 grama visokokvalitetnih bjelančevina, cink, željezo, vitamini. Što je najbolje, sadrži samo 85 kcal. A budući da su jaja bogata bjelančevinama, onda ima smisla da Vam pružaju osjećaj sitosti.

 

 

Brišite s jelovnika

Gotove pekarske proizvode, brzu hranu i ostale prerađene namirnice bogate mastima i šećerom – hrana krcata šećerom i prerađene žitarice kao što je bijelo brašno mogu uzrokovati skokovite promjene šećera u krvi, ostavljajući nas začas ponovno gladnima. Bijeli krumpir ima slično djelovanje. Što je s manje masnim keksima? Samo recite ne. Proizvođači često dodaju više šećera kako bi nadomjestili masti. Pretjeran unos slatke hrane, čak i ako ona ne sadrži masti, povećava proizvodnju inzulina, što dovodi do viška inzulina u krvi.

Slatka pića – jednostavno je popiti puno kalorija. Čak i voćni sok – s dodanim šećerom ili bez njega – zna biti problem ako pijete previše. Bolje Vam je pojesti komad svježeg voća. Ako ste ljubitelj kave, pijte čistu kavu i izbjegavajte „napitke od kave“. Bijeloj kavi dodajte šećer i tučeno vrhnje i dodali ste joj čak 250 kcal. Ona s punomasnim mlijekom ima dvostruko više kalorija od one s obranim mlijekom.

 

Autor: Ema Brajdić

WEB SHOP

Vrhunski i kvalitetni dodaci prehrani. Za narudžbe iznad 600kn besplatna dostava. Mogućnost plaćanja karticama, internet bankarstvom-bankovnom doznakom ( uplatnicom) i pouzećem

Izdvojeni proizvodi

Bodylab CLA

Bodylab CLA

140 kn

Kupujte s povjerenjem

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija