Mršavljenje

Paleo dijeta tjedni jelovnik

Paleo dijeta tjedni jelovnik

02 lipanj 2015

Ovaj tjedni jelovnik Paleo dijete je osmišljen kako bi prikazao da Paleo dijeta nije dosadna i monotona. Paleo dijeta može biti puna raznolikih, hranjivih i ukusnih vrsta hrane u kojima možete uživati .

Ovdje navodimo neke brze smjernice kako bi se bolje upoznali s okvirima Paleo dijete. Sljedeći tjedan pokušajte:

 

Izbjegavajte:

 

Žitarice i proizvode zasnovane na žitaricama (tjestenina, kruh, kolači, pizza..), mahunarke (grah, slanutak, leća), većinu mliječnih proizvoda, obrađeni šećer, industrijska procesirana ulja i proizvode koji ih sadrže, začine koje sadrže gluten, konzervanse i umjetne okuse i boje, pića pretrpana šećerom, energetske napitke…

Na vama je da li želite potpuno izbjeći alkohol na Paleo dijeti, međutim, ako to prigoda zahtijeva, popijte čašu suhog crnog vina ili čiste rakije.

 

Uključite:

 

Razne vrste mesa iz slobodnog uzgoja, uključujući perad, jaja, ribu i morske plodove,, zatim povrće, voće, neke orašaste plodove i sjemenke, maslac, kokosovo ulje, maslinovo ulje, ulje makadamije, kokosovu vodu, nezaslađen čaj, fermentirane namirnice poput kiselog kupusa i Kombucha (kombuča) napitka.

 

Uključite u malim količinama:

 

Preporučuje se izbjegavanje mliječnih proizvoda prvih 30 dana, pogotovo za one koji pate od netolerancije na gluten ili laktozu, te za osobe koje imaju problema s probavom i crijevima. Nakon toga možete polako ponovno uvesti punomasno vrhnje, tvrde sireve poput parmezana ili pecorina, kozjeg ili ovčjeg sira i prirodnog nezaslađenog jogurta, jer je fermentirane i ne-kravlje mliječne proizvode lakše probaviti i imaju mnoge prehrambene koristi. Obično možete uključiti male količine prirodnih sladila poput meda, kokosovog šećera, javorovog sirupa i sušenog voća.

 

Koristite za kuhanje i grijanje:

 

Kokosovo ulje, ulje od makadamije, mast, pačja mast, maslac i maslinovo ulje (pri kuhanju na 170-180° C kao što su sporo prženje, kuhanje i pirjanje).

Koristite za grijanje ili dodavanje na kraju kuhanja: ekstra djevičansko i djevičansko maslinovo ulje, ulje od makadamije, ulje avokada, ulje od bundeve, sezamovo ulje, ulje lješnjaka, nerafinirano kokosovo ulje, maslac.

Tekućine: voda, crna kava, čaj, biljni čajevi, kokosova voda, zeleni sokovi, kokosovo mlijeko, bademovo mlijeko.

 

Sedmodnevni plan prehrane i recepti za Paleo dijetu:

 

Dan 1

 

  • Doručak: dva meko kuhana jaja isjeckana preko sloja kuhanog špinata s maslinovim uljem, limunom i češnjakom. Sve preliti sa ½ šalice cherry rajčice, ½ avokada, ¼ šalice mladog luka izrezanog na kockice i sve posuti limunovim sokom, maslinovim uljem i prstohvatom morske soli i papra. Plus 1 zelena jabuka.
  • Ručak: salata napravljena sa 100-150 g tunjevine u maslinovom ulju ili soli, 2 šalice rukole, 1/3 šalice sušenih rajčica, 5-6 narezanih rotkvica, 1 ribana mrkva srednje veličine, 1 žlica sjemenki bundeve. Sve preliti s 2 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja, 1 žlicom jabučnog octa, ½ žličice Dijon senfa.
  • Večera:  200g goveđeg odreska marinirati jedan sat u ružmarinu, češnjaku, soku od limuna, morskoj soli i papru, zatim pržiti na žaru u kokosovom ulju. Servirati s gljivama prženim na žaru i 2 šalice kupus salate s isjeckanim crvenim kupusom, mrkvom, španjolskim lukom, peršinom i preljevom od limunovog soka, 1 žlicom majoneze i 1 žlicom ekstra djevičanskog maslinovog ulja.
  • Međuobrok: 150 ml 100% kokosove vode, šačica makadamija oraha, 5 jagoda.

 

Dan 2

 

  • Doručak: 1 mali ribani slatki krumpir pržen 7-8 minuta u kokosovom ulju dok ne dobije zlatno smeđu boju i postane mekan, poslužiti sa 100 g dimljenog lososa, ½ šalice krastavca izrezanog na kockice, trunkom majoneze, malo soka od limuna i malo svježeg kopra.
  • Ručak: Janjeći kotlet sa šparogama prženim na žaru i salatom od špinata s crvenom paprikom, sezamom i tahinijem, limunovim sokom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem uz trunku Dijon ili običnog senfa sa strane.
  • Večera:  salata od piletine u kurkuma umaku i kelj.
  • Međuobrok: 50 g sušene govedine, 1 šalica dinje izrezane na kockice, zeleni čaj.

 

Dan 3

 

  • Doručak: gusti sok od 1 šalice smrznutih mješovitih bobica, 1 šalice svježeg špinata, 1 šalice kokosove vode, ½ šalice kokosovog mlijeka. Plus 3 kriške pečene puretine ili piletine.
  • Ručak: salata od piletine i kelja, 1 šalica bundeve ili mješana juha od povrća.
  • Večera:  mesne okruglice pečene u tavi i kuhane tikvice i cvjetača.
  • Međuobrok: 90 g konzervirane tune ili lososa sa sušenim rajčicama i krastavcem na kockice, 2 kockice tamne čokolade (80% kakao sadržaja).

 

Dan 4

 

  • Doručak: Jaja umućena s dinstanim lukom, crvenom paprikom i rajčicom, uz salatu od avokada, rotkvice, korijandera, soka od limete i maslinovog ulja. Plus ½ šalice borovnica.
  • Ručak: 2 šalice špinata ili miješane zelene salate s  1 šalicom pečenog slatkog krumpira ili bundeve, ribanom sirovom ciklom i mrkvom, orasima, sve preliveno Pesto preljevom za salatu od svježeg bosiljka. Sve poslužiti sa 150-200g piletine ili janjetine sa žara.
  • Večera: pečeni file od lososa posutog peršinom, limunom, češnjakom i mahunama kuhanim na pari
  • Međuobrok: 4 kriške dinje zamotane u pršut.

 

Dan 5

 

  • Doručak: file od lososa, šparoge na žaru, poširano ili meko kuhano jaje i malo ulja od tartufa (po izboru).
  • Ručak: suši od tune i lososa s wakame algama i salatom od avokada ili tajlandska govedina prepržena s povrćem i prelivena čilijem i bosiljkom.
  • Večera:  meksička čili govedina zamotana u listove zelene salate s guacamole umakom, naribanom mrkvom i salsom od rajčice. Da napravite meksičku čili govedinu, u tavi pržite 400-500g govedine nadjevene s 1 lukom, 3 režnja češnjaka, 1 žlicom nasjeckane duge crvene čili paprike, 1 žličicom crvene paprike, kuminom i sjemenkama korijandera, 1 žlicom soka od rajčice, 1 žličicom morske soli, prstohvatom papra i ½ šalice vode. Kuhajte 20-25 minuta, uz povremeno miješanje. Poslužite preko listova salate.
  • Međuobrok:  2 žlice paštete od pileća jetre s narezanom mrkvom i krastavcem.

 

Dan 6

 

  • Doručak: palačinke od banane i kokosa s borovnicama i javorovim sirupom.
  • Ručak: tanjur svplodovima mora - 4-5 škampi pečenih na žaru, 3-4 lignje, kamenice, hobotnice ili dagnje sa zelenom salatom sa strane.
  • Večera: Pržena patka s pirjanim keljom ili kupusom i umakom od naranče.
  • Desert:  izmiksana čili čokolada i avokado

 

Dan 7

 

Doručak: 3-4 veće gljive pečene na žaru, kajgana od 2 jaja, 2 trake slanine, kuhani špinat i rajčice pečene na žaru

Ručak: salata od paprike i patlidžani s kozjim sirom, pinjolima i pestom (kozji sir po izboru).

Večera:  pečena piletina iz slobodnog uzgoja s limunom, senfom i ružmarinom, pečenim mrkvama, komoračem, cijelim režnjem češnjaka, ciklom, brokulom, graškom, metvicom i maslacem.

Međuobrok:  šaka borovnica i badema.

 

Ostale grickalice za međuobroke

 

  • ¼ šalice sušene govedine i ¼ šalice makadamija oraha
  • ½ šalice prirodnog, punomasnog, nezaslađenog jogurta s ¼ šalice borovnica ili malina s nekoliko badema
  • 1 jabuka  s 1 žlicom badema
  • 1 jabuka ili 1 kruška, sa 3-4 kriške Pecorino sira od ovčjeg mlijeka ili parmezana
  • 3 mesne role s kriškama puretine, šunke ili govedine s crvenom paprikom, avokadom i krastavcima
  • 100 g sardina u soku od rajčice i djevičanskom maslinovom ulju s nasjeckanim crvenim lukom, rajčicama, limunovom soku i domaćoj majonezi
  • ¼ dinje i 3-4 kriške pršuta
  • 5-6 štapića mrkve, celera i / ili crvene paprike s ¼ šalice umaka poput guacamole, kremastog špinata i luka
  • Kuhana jaja s malo rotkvice i pestom od bosiljka
  • 1 x kuhano jaje ili mala konzerva tune uz čašu slatkog kokosovog soka, kokosovog mlijeka, gustog soka od mješovitih bobica, ili zelenog soka od lisnatog zelenog povrća, jabuke, celera, đumbira i krastavca.

WEB SHOP

Vrhunski i kvalitetni dodaci prehrani. Za narudžbe iznad 600kn besplatna dostava. Mogućnost plaćanja karticama, internet bankarstvom-bankovnom doznakom ( uplatnicom) i pouzećem

Izdvojeni proizvodi

Bodylab CLA

Bodylab CLA

140 kn

Kupujte s povjerenjem

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija